Mezinárodní výzkum PISA se zaměřuje na porovnání znalostí a dovedností patnáctiletých žáků v oblasti čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Projekt realizuje OECD.
V roce 2009 se šetření výrazněji zaměřovalo na čtenářskou gramotnost. Letošní výzkum probíhal v dubnu a květnu a bylo do něj vybráno 134 základních škol z celé České republiky. Testů se zúčastnili všichni žáci školy narození v roce 1993 - tj. převážně žáci 9.tříd.
9. ročník 2008/2009 |
Průměrná úspěšnost v % | Pořadí naší školy mezi 134 ZŠ | ||
---|---|---|---|---|
ZŠ v ČR | ZŠ Na Beránku |
Porovnání | ||
Čtenářská gramotnost | 48,7 | 62,2 | + 13,5 | 6. místo |
Matematická gramotnost | 39,1 | 52,1 | + 13,0 | 2. místo |
Přírodovědná gramotnost | 47,5 | 62,7 | + 15,2 | 3. místo |