PISA 2014/2015

Publikováno: 24. 1. 2016, Autor: Administrátor

V druhé polovině ledna 2016 nám dorazily předběžné výsledky šetření PISA.


Šetření PISA 2015 bylo zaměřeno na přírodovědnou gramotnost, které byla zpřesněna metodika a které byly vytvořeny kvalitativně nové interaktivní úlohy. Trendové úlohy čtenářské a matematické gramotnosti doplnila ještě další oblast projektu – týmové řešení problémů. Pomocí úloh šetření PISA se zjišťují úrovně uvedených gramotností každého žáka, avšak testové otázky jsou zaměřeny převážně na jeho dovednosti.

Letošní výzkum probíhal na jaře a bylo do něj vybráno organizátorem 144 základních škol z celé České republiky. Testů se zúčastnili všichni žáci školy narození v roce 1999 - tj. převážně žáci 9.tříd.

Výsledky

Analytická zpráva pro naši ZŠ

9. ročník 2014/2015

Bodové skóre Pořadí naší školy mezi 144 ZŠ
ZŠ v ČR
Na Beránku
Porovnání
Čtenářská gramotnost 236 286 + 50 4. místo
Matematická gramotnost 237 270 + 33 9. místo
Přírodovědná gramotnost 236 260 + 24 16. místo
Týmové řešení problému 236 254 + 18 34. místo