V druhé polovině ledna 2016 nám dorazily předběžné výsledky šetření PISA.
Šetření PISA 2015 bylo zaměřeno na přírodovědnou gramotnost, které byla zpřesněna metodika a které byly vytvořeny kvalitativně nové interaktivní úlohy. Trendové úlohy čtenářské a matematické gramotnosti doplnila ještě další oblast projektu – týmové řešení problémů. Pomocí úloh šetření PISA se zjišťují úrovně uvedených gramotností každého žáka, avšak testové otázky jsou zaměřeny převážně na jeho dovednosti.
Letošní výzkum probíhal na jaře a bylo do něj vybráno organizátorem 144 základních škol z celé České republiky. Testů se zúčastnili všichni žáci školy narození v roce 1999 - tj. převážně žáci 9.tříd.
9. ročník 2014/2015 |
Bodové skóre | Pořadí naší školy mezi 144 ZŠ | ||
---|---|---|---|---|
ZŠ v ČR | ZŠ Na Beránku |
Porovnání | ||
Čtenářská gramotnost | 236 | 286 | + 50 | 4. místo |
Matematická gramotnost | 237 | 270 | + 33 | 9. místo |
Přírodovědná gramotnost | 236 | 260 | + 24 | 16. místo |
Týmové řešení problému | 236 | 254 | + 18 | 34. místo |